Dreamov blog

Vytlač príspevok
Odporuč príspevok
Bookmark and Share PRIDAŤ NA VYBRALI.SME.SK

Obchody, alebo ako ľudia utekajú za pozlátkom (frflanie)

Lákajú nás pestrofarebnými pútačmi, slovami ako zľava, akcia, výhodné, 2v1 a podobne. Necháme sa ovplyvniť?
Začnem ilustračným príkladom zo života:
Potrebujem kúpiť lieky, smerujúc náhodným smerom vidím liekáreň. Zvonku pekná, priťahuje pozornosť novotou, dverá na fotobunku, slušné. Vnútri som zažil mierny šok, malý priestor kde sa tlačilo asi tridsať ľudí, obsluhovalo sa v dvoch radoch. Samá kravatička, pekné šatičky... Fajn, tu stáť pol hodiny nebudem, rozhodol som sa, počkal než sa pomalá fotobunka prispôsobí mojím zajačím úmyslom.
Postupujem ďalej po náhodných smeroch, kúsok opodiaľ vidím inú liekáreň. Vsúpim dnu, cez drevené dvere, opäť mierny šok. Veľká staršia miestnosť, ako zákazník som tam sám. Dve tety nudiace sa sa okamžite pýtajú čo potrebujem. Ak obchod nemá dvere na fotobunku, ľudia do neho nejdú aj keď ide o lekáreň, kde vlastne je v každej ten istý sortiment tovaru (však lieky, že).

Hypermarkety sú kapitola sama pre seba. Na človeka prechádzajúceho cez tieto strediská "výhodných" nákupov vplývajú rôznymi farbami, nápismi a výhodnými cenami. Každého nového v obchode to určite zmätie. V hlave sa mu prestrieda toľko informácií, že nevie čo skôr. Ledva nakúpi to čo má a zopár vecí navyše ktoré mu vnúti hypermarket nenápadným vtieravým sponzorom.
Zlé jazyky hovorili aj o takých rodinách, kde kvôli "výhodnému" nákupu zoberú kvantá vecí, ktoré ani nepotrebujú. Ak by prepočítali tie peniaze v drvivých prípadoch by zistili, že ich predajca riadne nachytal. Povedzme si úprimne, reklama na nás vplýva, či už chceme alebo nie, podvedome vždy a to je presne jej zámer.

Ako príklad toho, čo robí s luďmi reklama poslúži český dokumentárny film Český Sen od študentov ktorý si vytvorili imaginárny supermarket na lúke :)
O iných oveľa horších nekalých praktikách súvisiacich s nekvalitným alebo pozáručným tovarom radšej nebudem hovoriť...

Pozlátko je všade kde sa točia peniaze. Bohužial pri tomto ako to tu funguje, neprichádzame len o peniaze ak sa necháme zlákať, ale aj o našu slobodnú vôlu a vlastnú výnimočnosť. Peniaze sa totiž točia takmer všade a nie všetko pekné je aj dobré...

Frflanie | stály odkaz

Komentáre

  1. súhlasim..
    reklama vplýva na každého človeka, ale na 2. stranu platí, že keby človek nemal peniaze, tak si napr auto za 500 000 nekúpi...a hypermarkety v oblube nemám. Hudba, zdanlivo výhodné ceny.. to všetko na nás vplýva a tak namiesto jednej veci, po ktorú sme tam išli , nakúpime plný košík zbytočnosti...a to už vôbec nespomínam tie rady a dav ľudi..
    publikované: 20.04.2007 14:15:21 | autor: Lili (e-mail, web, autorizovaný)
  2. co tu pisete vy dvaja
    zaujimave postrehy. tiez si vsimam podobne zaujimavosti... nuz... bulvarom a konzumom zmagoreny clovek uz pomaly nevie, kde je sever.
    ma dojalo v drogerii, ze idem kupit oolvejsky. nebudem sa hanbit, ved to taka bezna potreba ako vreckovky. reku idem pozriet, aka je ponuka a ceny... su tam dve balenia: jedno male, druhe tzv. double a tam obrazok s korunkami, aky vyhodny nakup urobim, ak si kupim vacsie balenie. pozeram ceny, a fakt: male balenie stoji dajmetomu 49, velke iba 85. ked si to clovek prerata, zajasa, ako usetri. ujjjj.
    len ked si pozriem na mnozstvo, tak v malom baleni je po 10 kusov, vo velkom len 18.
    publikované: 05.09.2007 00:36:47 | autor: lupa (e-mail, web, autorizovaný)
  3. ci pardon
    mnozstva su ine. v malych je cca po 8 a vo velkych len 14, ale je to vlastne jedno. :)
    publikované: 05.09.2007 00:41:18 | autor: lupa (e-mail, web, autorizovaný)
Pozor, na konci je potreba spočítať neľahkú matematickú úlohu! Inak komentár nevložíme. Pre tých lenivejších je tam tlačidlo kúzlo.



Prevádzkované na CMS TeaGuru spoločnosti Singularity, s.r.o., © 2004-2014